Eerder dit jaar meldden we op onze site al eens dat Facebook voor MVV ’27 een groot bereik oplevert. Onze Facebook-pagina blijft groeien en bereikte afgelopen week bijvoorbeeld meer dan 10.000 personen.

Sinds 2011 is MVV ’27 actief met Facebook. Waar begin dit jaar zo’n 460 personen de pagina ‘leuk vonden’, ‘liken’ inmiddels 680 mensen onze pagina. Dit betekent dat deze personen op Facebook regelmatig de berichten van MVV ’27 voorbij zien komen. De berichten variëren van leuke foto’s, lief en leed berichten, berichten en beelden van evenementen, MVV ’27 in de media tot voorspellingen voor wedstrijden voor ons eerste team.

Eén van de mooie eigenschappen van Facebook is dat een bericht snel veel méér mensen kan bereiken dan alleen de personen die de MVV ’27-pagina liken. Elke actie bij een bericht (een like, een reactie, een deelactie) zorgt ervoor dat Facebook het bericht verspreidt naar extra mensen.

De afgelopen dagen leverden bijvoorbeeld de volgende berichten een groot bereik op:

  • De speculaaspoppenactie van Van Mierlo: ruim 4.100 bereikte personen
  • Video van het Sinterklaasbezoek van de MVV-jeugd: ruim 2.300 personen
  • Winnende goal van Lars Kloet: ruim 6.300 personen
  • CWO-MVV ’27 in het AD: ruim 1.100 personen
  • Vooruitblik op MVV ’27 – VDL en de acties voor John van der Meij: ruim 3.100 personen (neemt nog toe)
  • K&B Transport als nieuwe sponsor: ruim 2.400 personen (neemt nog toe)

 

Deze getallen tonen aan hoe krachtig Facebook kan zijn en hoe het bereik van MVV ’27 – met dank aan jullie likes, reacties et cetera – hiervan kan profiteren. Wil je MVV ’27 ook volgen op Facebook en zo op de hoogte blijven van vele aansprekende berichten en beelden vanuit onze club? Like onze pagina: www.facebook.com/vvmvv27.